Форум акваристика за любители
http://www.akvashow.info/forum/

Важи ли гаранция без гаранционна карта?
http://www.akvashow.info/forum/viewtopic.php?f=181&t=4539
Страница 1 от 1

Автор:  iLudia [ 03 Юли 2018 23:58 ]
Заглавие:  Важи ли гаранция без гаранционна карта?

Казуса е следния. Преди по-малко от две години купих от Аквариум Бг Младост осветление Zerlight ZA2430.
Днес установих че единия ред диоди не свети. През цялото време знаех че пазя кашона в мазето. Така правя с всичката техника вкъщи и вътре в кашона слагам гаранцията. Слязох долу и се оказа че в кашона няма гаранционна карта. 99% съм сигурен че ако ми бяха дали гаранционна карта, щях да я пазя вътре. Касов бон също нямам. Имам обаче профил в системата им, и ползвам отстъпка. Следователно може да се види какво и кога съм пазарувал от тях.
Според вас ще приемат ли рекламацията?
Някой да е имал подобна случка ?

Автор:  razr88 [ 04 Юли 2018 00:41 ]
Заглавие:  Re: Важи ли гаранция без гаранционна карта?

И при мен с Ланчиите нямаше гаранционна карта.На Asito пък май са му дали....не знам шантава работа,ама едва ли ще откажат обслужване.Все пак в профила се вижда кога са закупени.
Обади им се най-добре утре и ги питай.

Автор:  iLudia [ 04 Юли 2018 07:41 ]
Заглавие:  Re: Важи ли гаранция без гаранционна карта?

razr88 написа:
И при мен с Ланчиите нямаше гаранционна карта.На Asito пък май са му дали....не знам шантава работа,ама едва ли ще откажат обслужване.Все пак в профила се вижда кога са закупени.
Обади им се най-добре утре и ги питай.
Направо ще отида днес. Добре е че има още хора без гаранции...

Автор:  iLudia [ 05 Юли 2018 12:15 ]
Заглавие:  Re: Важи ли гаранция без гаранционна карта?

Развитието до момента.
Вчера се обадих на телефона от сайта на aquarium.bg и много любезна дама успя да намери в профила ми историята на покупките, кога съм закупил въпросната лампа. Продиктува ми номера на стоковата разписка и датата - 15.07.2016г. Каза ми да отида и да предам лампата в магазина от който съм я купил - в кв Младост.
Там персонала ме очакваше, предадох я и подписах протокол с копие за мен, в който е отбелязано че е в гаранция. Казаха, че ще я придвижат към сервиза им, от където ще ми се обадят за да ме информират за това дали ще се ремонтира или замени с нова.

Днес 5.07 получавам обаждане от магазина, човека ми казва : "От сервиза са установили, че не могат да ремонтират лампата тук. Но и гаранцията е само една година."
Това че не може да се ремонтира, не ме учуди, но за гаранцията, казах че не съм съгласен. Законовата гаранция на всяка стока закупена в България е 2 години. На тези мои възражения той отговори че лампата била работила в екстремни условия и за това гаранцията била 1 година.
Аз отново не се съгласих, защото лампата е предназначена да работи над аквариум. Моята лампа е работила само по този начин, нещо повече - между аквариума и нея има стъклен капак. Никога не е мокрена, потапяна, няма влага, прах или конденз вътре. Като доказателство за това имам снимки на състоянието в което съм я предал, направени в момента на предаването в магазина. Състоянието й е неотличимо от ново.
При тези мои възражения, човека заяви че ще говори пак със сервиза и че ще ми звънне, на което аз предложих да даде телефона ми на техниците в сервиза за да избегнем препредаване, и да можем да продължим комуникацията.

Като цяло съм със смесени чувства. Вчера бях приятно изненадан от отзивчивостта и отношението на персонала. Определно на европейско ниво.
След днешния разговор обаче, започвам да се изнервям, защото съм направил не малък оборот на магазина през годините, а сякаш се опитват да ме пуснат по "тъча" и ако мине номера....

Ще пиша когато има някакво развитие.

Автор:  Nebunu [ 05 Юли 2018 13:02 ]
Заглавие:  Re: Важи ли гаранция без гаранционна карта?

Баш по тъча се опитват. Има време де, надявам се такава голяма верига магазини да не се излагат така. И то с жалки причини. Ама каквото такова, да не забравим къде живеем. Данно се получават нещата за теб.

Автор:  razr88 [ 05 Юли 2018 13:52 ]
Заглавие:  Re: Важи ли гаранция без гаранционна карта?

И този въпрос за срока на гаранцията обсъждахме с asito.Даже щях да им се обаждам да ги питам,но така си остана.Сега обаче като се замисля,взех да навързвам нещата.

Zetlight нямат представителство/сервиз в България,което е логично.И тъй като са китайска марка,законите им се различават от нашите.Както пише и на кутията,дават една година международна гаранция.Aquarium.bg,като вносител се задължават,според ЕС законодателство да добавят още една от тях.Проблема обаче е,че според мен те използват сервизните услуги на марките,които внасят(въпреки че твърдят че имат оторизиран сервиз).За марки като Eheim,JBL,Dennerle и пр.,на които гаранционния срок съвпада с нашия не е проблем,но за други като Зетлайт е проблем,тъй като поемат отговорност за до 1 година от датата на покупка.За оставащия период обслужването пада върху Aquarium.bg и се получава ''весело''.Под ''весело'' имам предвид въртене,сукане и разтягане на локуми,с цел избягване на гаранционно обслужване.
Това са просто мои разсъждения,възможно е да греша.

Интересно ми е какво ще е решението им,но при всички случаи,ти си в пълното си право.Дали ще го поправят или заменят с ново си е тяхна работа,но аргумента за работа в екстремни условия е направо смешен.
Търси си правата докрай!

Автор:  iLudia [ 05 Юли 2018 14:31 ]
Заглавие:  Re: Важи ли гаранция без гаранционна карта?

Търговска гаранция е гаранцията която производителя предоставя.
Законова гаранция е гаранцията която клиента получава при покупка на стока и е минимум 2 години в ЕС. В България е 2 години. Търговската гаранция може да допълни Законовата, но не може да я отмени.
В конкретния случай, за мен като клиент на АквариумБГ няма никакво значение Zetlight каква гаранция дава за продуктите си. Дали е 2, 6 или 12м. Това е въпрос, който касае ритейлър и производител. Аз съм клиент закупил стока в рамките на ЕС и по закон ми се полага 2г. гранция, която продавача опериращ на територията на ЕС трябва да ми осигури.

Автор:  iLudia [ 05 Юли 2018 15:37 ]
Заглавие:  Re: Важи ли гаранция без гаранционна карта?

Понеже не мога да едитвам предишния си пост :

Обадиха ми се преди малко, казаха че търсят решение на проблема ми, като обсъдихме няколко варианта. Много добро отношение и желание за съдействие от тяхна страна.

Автор:  ники_о [ 05 Юли 2018 19:26 ]
Заглавие:  Re: Важи ли гаранция без гаранционна карта?

Дано да реагират адекватно.Краино време е и в БГ да се появят сериозни фирми.

Автор:  asito [ 05 Юли 2018 20:00 ]
Заглавие:  Re: Важи ли гаранция без гаранционна карта?

Следя с интерес,че съм пълен със зетлайтове :)

Автор:  razr88 [ 22 Юли 2018 08:32 ]
Заглавие:  Re: Важи ли гаранция без гаранционна карта?

Колега,има ли развитие по случая?

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/